Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: 25 pociągów z innych środków niż KPO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
02-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie: 25 pociągów z innych środków niż KPO
fot. KM
Koleje Mazowieckie zapewniają, że spółka dokłada wszelkich starań, żeby pomimo zmian w dofinansowaniu projektów kolejowy z KPO wszystkie umowy wykonawcze ze Stadlerem zostały podpisane. Ostatnio spółka straciła dofinansowanie na dwa projekty.

CUPT ponownie zaktualizował listę rankingową w naborze na środki z KPO na pojazdy kolejowe. O ponad 200 mln złotych zmniejszył się również budżet naboru, teraz wynoszący 2,78 mld złotych. Aktualnie na pełne dofinansowanie może liczyć 11 wniosków, w tym projekty województwa małopolskiego czy opolskiego, które wcześniej znajdowały się "w rezerwie". Z listy wypadły za to dwa wnioski Kolei Mazowieckich.

W rozdaniu z października 2024 r. CUPT przyznał Kolejom Mazowieckim częściowe dofinansowanie na realizację pięciu projektów na zakup łącznie aż 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W opublikowanej pod koniec lutego liście rankingowej zabrakło jednak dwóch projektów mazowieckiego przewoźnika. Obejmowały one zakup 25 pojazdów o łącznej wartości ok. 1 mld zł (uwzględniając wkład własny i dofinansowanie).

Pomimo tych Koleje Mazowieckie pozostają największym beneficjentem KPO. W wersji rankingowej z października przypadało na nie łącznie 1,37 mld zł dofinansowania, co stanowiło 45% wartości przyznanych środków. Po usunięciu dwóch projektów i zwiększenia dofinansowania w pozostałych na mazowieckiego przewoźnika ciągle przypada ponad 1 mld zł dofinansowania, co stanowi 37% wartości przyznanych środków.

– Spółka KM jest w trakcie pozyskiwania dofinansowania na projekt 14 EZT II, oraz będzie dążyć do sfinansowania ze środków UE projektu 11 EZT II. Środki będą pochodzić z programów perspektywy unijnej na lata 2021-2027 – informują Koleje Mazowieckie.

Przewoźnik podkreśla, że dokłada starań, aby „umowy wykonawcze zostały podpisane w najbliższym czasie”. Chodzi tu o finalizację umów ramowych zawartych w latach poprzednich ze Stadlerem na dostawę odpowiednio 50 i 25 składów.

W przypadku pełnej realizacji kontraktów na 75 nowych ezt Koleje Mazowieckie będą dysponowały jednolitą flotą 136 nowoczesnych ezt serii ER160 i będą jednym z ich największych użytkowników w Europie. Łącznie z jednostkami ER75 będzie to 146 pojazdów, które zostały lub będą wyprodukowane przez Stadlera w Siedlcach.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KPO na pociągi. CUPT aktualizuje listę. Małopolska zyskuje, a kto traci?

Tabor i technika

KPO na pociągi. CUPT aktualizuje listę. Małopolska zyskuje, a kto traci?

Łukasz Malinowski, Jakub Rösler 27 lutego 2025

KPO na tramwaje. Toruń i Szczecin z szansą na częściowy sukces

Tabor i technika

KPO na tramwaje. Toruń i Szczecin z szansą na częściowy sukces

Zintegrowany transport

MPK Wrocław również celuje w tramwajowe KPO

Zintegrowany transport

MPK Wrocław również celuje w tramwajowe KPO

Jakub Rösler 26 grudnia 2024

Na środki z KPO na tramwaje jeszcze poczekamy

Zintegrowany transport

Na środki z KPO na tramwaje jeszcze poczekamy

Jakub Rösler 03 grudnia 2024

Wielkopolska także nie kupi nowego taboru z KPO!

Tabor i technika

Wielkopolska także nie kupi nowego taboru z KPO!

Jakub Rösler 25 listopada 2024

Zobacz również:

KPO na pociągi. CUPT aktualizuje listę. Małopolska zyskuje, a kto traci?

Tabor i technika

KPO na pociągi. CUPT aktualizuje listę. Małopolska zyskuje, a kto traci?

Łukasz Malinowski, Jakub Rösler 27 lutego 2025

KPO na tramwaje. Toruń i Szczecin z szansą na częściowy sukces

Tabor i technika

KPO na tramwaje. Toruń i Szczecin z szansą na częściowy sukces

Zintegrowany transport

MPK Wrocław również celuje w tramwajowe KPO

Zintegrowany transport

MPK Wrocław również celuje w tramwajowe KPO

Jakub Rösler 26 grudnia 2024

Na środki z KPO na tramwaje jeszcze poczekamy

Zintegrowany transport

Na środki z KPO na tramwaje jeszcze poczekamy

Jakub Rösler 03 grudnia 2024

Wielkopolska także nie kupi nowego taboru z KPO!

Tabor i technika

Wielkopolska także nie kupi nowego taboru z KPO!

Jakub Rösler 25 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5